Translate

subota, 1. prosinca 2012.

Fade In

U prvom postu pisala sam kako sam se odlučila više angažirati na faksu, no odlučila sam to isto napraviti i van fakultetskih zidova. Skupa s nekoliko kolegica prijavila sam se na radionicu  u Fade In-u. Radi se o radionici dokumentarnog filma naziva "Biti drugačiji - identiteti, predrasude i nasilje". Kolegice je zanimala tema, a mene je više zanimao ovaj drugi dio, o izradi dokumentarnog filma. 

Radionica traje od 30.10. do 15.12., a održava se u prostorijama FADE IN-a, na adresi Nova Ves 18. Predavanja su bila zanimljiva i poučna, a predavači susretljivi i simpatični. Prije svega, dobri u svome poslu. Najbolje predavanje (barem meni), održao je Hrvoje Mabić, jedan od osnivača FADE IN-a koji nam je pričao o tome kako pristupiti izradi dokumentarnog filma. Objasnio nam je što trebamo napraviti kako bi naš film bio dobar, te kakve sve metode snimanja postoje. Donio nam je hrpu filmova za primjer, no stigli smo pogledati samo nekoliko. 

Predavanja su trajala 3 tjedna, nakon čega je uslijedilo snimanje našeg (mojeg), prvog dokumentarnog filma.
Ekipa s predavanja se podijelila u dvije grupe, s različitim temama, i krenula na snimanje. U mojoj grupi su: Ines, Marina, Tina, Robert i Petra. 

Mentori Željka i Lovro s polaznicima radionice
Naša tema je "TKO SU ONI?", a radi se o azilantima u kvartu Dugave, u Zagrebu. Marina je na jednom predavanju spomenula kako bi to bila zanimljiva tema za film, s čime su se predavači složili, pa smo prionuli na snimanje. Prva dva dana snimanja nisu bila laka. Budući da smo samo Tina i ja znale baratati kamerom, same smo i snimale. S nama, kao mentori koji su nas vodili cijelo vrijeme,  bili  su novinarka Željka i snimatelj Lovro. Lovro je, u ovom slučaju, bio tonac, i nerijetko je potezao kameru skupa samnom, budući da je on navikao snimati sam.

Lovro i Tina
Film smo zamislili kao svojevrsnu anketu, u kojoj stanovnici Dugava odgovaraju na pitanja o azilantima. Ispitivali smo ih jesu li primijetili neke nove ljude u kvartu, što misle o njima, smetaju li im, boje li ih se i misle li da će ulaskom u EU doći više stranaca, te hoće li im to smetati, a sve to s ciljem otkrivanja predrasuda o strancima.

Ekipa u akciji

Budući da sam snimala prilog, o radionici, za Televiziju Student, Željka mi je dala intervju. Rekla je i nešto o tome zašto smo se odlučili na ovakav pristup snimanju. Ona je jedina znala tko su zapravo  azilanti, dok nitko od nas nije smio znati, kako bi dokumenatarac bio vjerodostojan.




Trenutno je u tijeku montaža, što nije nimalo zabavno. :D Nažalost, ili nasreću, uz sve obveze, odvojila sam vremena samo za jedan termin, ali ne sumnjam da će ekipa napraviti dobar posao. Nadam se da ćemo uskoro moći i pogledati naše remek djelo. :) 
Drago mi je da sam se prijavila na ovu radionicu, iako nisam naučila puno s tehničke strane samih dokumentaraca, naučila sam nešto više o temi "Biti drugačiji". Upoznala sam neke zanimljive ljude s kojima želim i dalje surađivati. Budući da me zanima dokumentarna forma, prijavit ću se sigurno i na druge radionice. Možda jednog dana budete gledali moje filmove. :)






2 komentara:

  1. Anonimno13:30

    Radujem se tvojim dokumentarcima :)
    I jedva čekam da vidim što smo napravili, žao mi je što nismo uspjele više sudjelovati u montaži :/

    OdgovoriIzbriši
  2. jako zanimljivo! vidiš, nisam baš obraćala pažnju taj Fade in, šteta, ali stignem još vidim da se stalno nešto održava.. mislim da ćemo kao novinari puno toga naučiti, na kojem god mediju radili, samo razgovarajući s ljudima, prateći događanja koja inače ne bismo ni posjetili..
    na praksi na Radio Sljemenu imala sam prilku slušati intervju s gospođom iz doma za autističnu djecu, do onda nisam imala pojma gdje je dom u zagrebu, a ni da se može volontirati tamo ni ništa.. priznajem i da sam malo znala o autističnoj djeci :/
    veselim se i ja dokumentarcima! :)

    OdgovoriIzbriši